НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння
Файли для завантаження
НОВЕ Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗЗСО у 2020/2021 н. р.
ЗАКОН УКРАЇНИ Про освіту: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Закон України Про повну загальну середню освіту: https://drive.google.com/file/d/1iEhHlLoa5nHeYV2g0-RhhQBRJXYoJkw8/view?usp=sharing
Новий закон про середню освіту: відповідаємо на неочевидні запитання: https://nus.org.ua/questions/novyj-zakon-pro-serednyu-osvitu-vidpovidayemo-na-neochevydni-zapytannya/
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння
Файли для завантаження
НОВЕ Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у ЗЗСО у 2020/2021 н. р.
ЗАКОН УКРАЇНИ Про освіту: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Закон України Про повну загальну середню освіту: https://drive.google.com/file/d/1iEhHlLoa5nHeYV2g0-RhhQBRJXYoJkw8/view?usp=sharing
Державний стандарт початкової освіти (зі змінами): https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF
Типові освітні програми для 1-2 класів НУШ Типові освітні програми для 3-4 класів НУШ Модельні навчальні програми:
НОВЕ! Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи наказ МОН від 07.02.2020 № 143 (набрав чинності 24.03.2020.): https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0258-20#n12
Документи на зарахування до 1 класу можна приймати онлайн – роз’яснення МОН:
Початкова школа Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у2019/2020 навчальному році ( лист №1/11-5966 від 01.07.2019)
Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020 н. р. ( додаток до листа Міністерстваосвіти і науки України від 27.06.2019№ 1/9-414)
НОВЕ! Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи наказ МОН від 07.02.2020 № 143 (набрав чинності 24.03.2020.): https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0258-20#n12
Документи на зарахування до 1 класу можна приймати онлайн – роз’яснення МОН:
Початкова школа Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у2019/2020 навчальному році ( лист №1/11-5966 від 01.07.2019)
Інформаційні матеріали щодо створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020 н. р. ( додаток до листа Міністерстваосвіти і науки України від 27.06.2019№ 1/9-414)
“Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році” (лист МОН від 10.06.2019 № 1/9-365)
Орієнтовний перелік засобів навчання в початковій школі (наказ МОН від 13. 07. 2017 р. № 1021)
Свідоцтво досягнень учня 1 класу
Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання
Наказ про затвердження методичних рекомендацій щодо освітнього простору НУШ
Роз'яснення щодо порядку поділу класу на групи при вивченні окремих предметів (Постанова КМУ № 87 від 21 лютого 2018 р.)
Лист ІМЗО Про проведення Всеукраїнської акції «Разом до Нової школи»
Це цікаво:
Всеукраїнський освітянський онлайн-марафон. НУШ: 30 важливих питань.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Свідоцтво досягнень учня 1 класу
Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання
Наказ про затвердження методичних рекомендацій щодо освітнього простору НУШ
Роз'яснення щодо порядку поділу класу на групи при вивченні окремих предметів (Постанова КМУ № 87 від 21 лютого 2018 р.)
Лист ІМЗО Про проведення Всеукраїнської акції «Разом до Нової школи»
Це цікаво:
Всеукраїнський освітянський онлайн-марафон. НУШ: 30 важливих питань.
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ:
Нова українська школа. Веб-ресурс НУШ
Топ-15 корисних ресурсів для самоосвіти
Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в 1-х класах експериментальних ЗНЗ (у пілотних школах). Додаток до листа МОН від 23.08.2017 р. № 1/9-450
- спрямованістю на розвиток самосвідомості особистості як інструменту перетворення дійсності, володіння прийомами самоосвіти й самовдосконалення;
- переходом з режиму функціонування на режим розвитку;
- глибокою й широкою диференціацією змісту навчання.
- особистісна орієнтація освіти;
- формування національних і загальнолюдських цінностей;
- постійне підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу;
- розвиток системи безперервної освіти;
- запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій;
- інтеграція вітчизняної освіти до європейського та світового освітнього просторів.
- наступності й альтернативності;
- варіативності і альтернативності;
- диференціації;
- гнучкості.
- організації безперервного, гармонійного розвитку особистості дитини;
- раціональному поєднанні діяльності дошкільних, шкільних, позашкільних закладів освіти.
- об'єднання «Початкова школа - дитячий садок (садки) мікрорайону»;
- мережа загальноосвітніх шкіл (ІІ ступеня) у двох рівнях: гімназійні класи та загальноосвітні класи;
- мережа профільних шкіл округу;
- міжшкільний виробничий комбінат;
- центр (центри) розвитку творчості і здоров'я дітей.
- Реалізувати принцип наступності в освіті та вихованні через розробку нового (єдиного) змісту освіти, яке забезпечить єдність культурного та освітнього просторів з центром формування духовно-моральних основ розвитку дитини.
- Забезпечити єдність навчання та виховання як показника економічного і політичного розвитку суспільства.
- Організувати ранню діагностику фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дитини та реалізувати на цій основі особистісно зорієнтований підхід у навчанні.
- Скорегувати функції центру і регіонів, сформувати освітньо-культурний простір для задоволення потреб громадян і регіонального ринку праці, врегулювати взаємодію середньої та вищої школи.
- особистісно зорієнтоване навчання;
- цілісність і безперервність;
- природовідповідальність і диференціація навчання та виховання;
- гуманізація та демократизація навчально-виховного процесу;
- цільного компонентів освіти, розвитку та виховання;
- варіативність і практична спрямованість навчання.
- Формування творчо працюючих колективів із високим рівнем професіоналізму.
- Удосконалення системи управління.
- Матеріально-технічне забезпечення навчальних та виховних закладів округу: література, навчально-наочні та методичні посібники комп'ютерне та програмне забезпечення, аудіовізуальна апаратура тощо.
- Модифікація змісту навчально-виховного процесу. структури його організації; пошуки і впровадження сучасних педтехнологій; оволодіння системою дистанційної освіти.
- Розробка та впровадження авторських програм та використання варіативних навчальних планів.
- Здійснення передпрофільної підготовки в основній школі (широка варіативність курсів за вибором).
- Організаційне поєднання виховного та навчального процесів із науково-дослідницькою, творчою діяльністю всіх ланок округу.
- Спеціалізація і профілізація шкіл ІІІ ступеня, що забезпечить наступноперспективні зв'язки між середньою і професійною освітою.
- Розвиток взаємодії профільних та ліцейних класів і провідних вищих навчальних закладів регіону.
- підготовку дітей до школи треба починати завбого до початку навчання;
- роботу з організації наступності між дошкільною та шкільною освітою треба вести у трьох напрямках;
- робота з батьками;
- робота з дітьми;
- робота з педагогічними кадрами;
- направлення змісту дошкільного навчання на всебічний, гармонічний розвиток дитини, формування фізично здорової особистості та її творчих здібностей;
- створення профільних груп в дитячих садках мікрорайону та їх наступність у початковій школі;
- шкільне навчання повинно логічно і послідовно витікати з дошкільної освіти;
- створення варіативного компоненту навчального плану початкової школи і широкий вибір розвивальних курсів;
- введення в зміст дошкільного та початкового навчання курсів, направлених на розвиток комунікативних навичок спілкування;
- введення в зміст початкового навчання основ інформатики.
- оптимізація пропорцій між блоками гуманітарних та природничо-математичних знань;
- упровадження навчальних дисциплін соціально-практичного спрямування, новітніх інформаційних технологій;
- збагачення й осучаснення інваріантного та варіативного компоненту освіти;
- зміст одного й того же предмета у класах рівня (гімназійних і загальноосвітніх) має бути різним;
- упровадження навчального курсу «Інформатика» в усіх класах школи;
- удосконалення системи розвитку творчості учнів;
- упровадження системи допрофільної підготовки у 8-9-х класах через поглиблене вивчення окремих предметів (диференційовано) та широкого вибору в навчальному плані факультативних курсів і курсів за вибором;
- широка профорієнтаційна робота.
- профільне навчання організується через навчальні заняття (уроки, факультативи, тощо), дистанційні курси, екстернат;
- уключення в навчальні плани старшої школи спеціальних і загальноосвітніх курсів, збільшення кількості годин на практичне навчання за профілем (учень вибирає предмети сам);
- організація відпочинку, оздоровлення та трудової діяльності учнів у таборах праці й відпочинку, виробничих бригадах.
- всебічний розвиток творчих здібностей дитини, розробка інтегральної системи пошуку, відбору, гармонійного розвитку обдарованих дітей;
- створення оптимальних умов для саморозвитку, самореалізації учнів на основі індивідуальних інтересів і нахилів;
- залучення учнів до творчих конкурсів поза школою;
- забезпечення оптимальних умов для фізичного розвитку кожного учня з урахуванням природних даних і інтересів особистостей;
- широкий вибір творчих колективів і спортивних секцій як у самому центрі, так і у його філіях при школах.
- управління в навчальних закладах здійснюється на принципах самоврядування;
- реалізація принципів демократизації, гуманізації в управлінні;
- психологізація управління, людино-центристський принцип управління (оновлення етики управління, мотивації);
- державно-громадська модель управління школою передбачає широке залучення до управлінських процесів педагогів, батьків, громадських організацій;
- ділові, творчі зв'язки школи з науковцями, культурно-освітянськими установками, громадськістю;
- створення органів самоуправління в освітніх округах, територіальної громади;
- прогноз, моніторинговий супровід та аналіз робот закладів освіти в окрузі;
- впровадження освітнього менеджменту;
- створення ефективно діючої системи стимулювання праці я к педагогів, так і учнів;
- раціональне поєднання центральних, регіональних та місцевих органів управління освітою.
- сприйняття навчального процесу як цілісної взаємодії двох рівноправних її учасників;
- постановка мети розвитку особистості;
- перевага організаційної і стимулюючої функції вчителя;
- діалогічний стиль спілкування, взаємодія між учнями (інтерактивне навчання), підтримка ініціативи дітей;
- основні форми навчання - групова ті індивідуальна, що ґрунтується на довірі, на здатності відповідати за себе;
- максимальне залучення власного досвіду учнів;
- мотивація на «досягнення», утвердження почуття гідності особистості;
- направлення системи навчання на розвиток різних компетентностей учнів.
- здатність забезпечити диференційний підхід до учнів;
- широта освітньої бази;
- здатність учнів до саморозвитку.
- розвиток творчих здібностей учнів;
- комп'ютерно-орієнтовані технології;
- методи проектів;
- модульне навчання;
- використання нових навчальних систем, зокрема системи дистанційної освіти.
- Виховання повинно бути гармонійним, усебічним.
- Моральне, духовне виховання повинно займати центральне місце в загальній системі виховання.
- Пріоритетним напрямом виховання повинно стати громадянське та національне виховання.
- Формування фізично здорової особистості.
- В основу виховання має бути покладена розумно організована фізична праця.
- Оптимальне поєднання навчання та виховання. Посилення виховного потенціалу уроку.
- Удосконалення роботи учнівського самоврядування.
- Формування та закріплення традицій навчального закладу, округу, регіону.
- природовідповідності;
- демократизації;
- гуманізації та гуманітаризації;
- національної спрямованності;
- диференціації та соціалізації;
- безперервності й єдності, перетворення їх у процеси які продовжується упродовж усього життя.
- обов'язкове поточне оцінювання навчальних досягнень учнів і врахування його при тематичному оцінюванні;
- рейтинги навчальних компетентностей учнів;
- узагальнення досягнень учнів в особистих портфоліо;
- у випускних класах проведення тестового оцінювання навчальних компетентностей учнів з обов'язковим виведенням на шкільний портал, яке буде враховуватися при переході до вищих навчальних закладів.
- Перетворення системи освіти на засіб надання високорівневих професійних дипломів усім представникам молодого покоління.
- Перетворення навчання на освіту як засіб надання новим поколінням професійної компетентності та гарантування їхнього успіху на ринку праці.
- Професіоналізація змісту освіти, осучаснення засобів й методів навчання молоді.
- Розвиток усіх рівнів освіти, приділяючи увагу насамперед проблемі формування у молоді виробничої компетентності - реалізації знань, умінь та навичок, необхідних для успішної життєдіяльності в умовах глобалізованого світу.
- Інтернаціоналізація освіти, обмін групами учнівської молоді для навчання в освітніх системах інших країн.
- розробка мультимедійних курсів;
- дистанційне навчання;
- вихід в Інтернет.
- дитячі садки мікрорайонів округу;
- загальноосвітні школи (базова та профільні);
- Центр розвитку творчості та здоров'я з спортивним комплексом, до якого входять басейн, стадіон, спортивні зали для різних спортивних секцій;
- інституції культури: окружна бібліотека, музична школа, етнографічний музей тощо;
- парк відпочинку з ігровими майданчиками.
- Кількість дітей у класах:
- 1-4-ті класи - не більше 20;
- 5-9-ті класи - не більше 25;
- 10-12-ті класи - не більше 20.
- Класи розподіляються на групи для вивчення української, російської, іноземної мови та для вивчення профільних курсів у 10-12-х класах.
- Семестрова система навчання.
- У старших класах уроки-пари.
- Обов'язкові індивідуальні заняття та консультаційна робота.
- Наявність варіативної складової навчальних планів на всіх ступенях навчання.
- Система гурткової роботи.
- П'ятиденний робочий тиждень.
- Наявність груп подовженого дня для учнів початкових класів.
- з'єднання школи з системою Інтернет;
- у школі працює психологічний і логопедичний кабінети;
- атмосфера в школі спокійна, розкута;
- просторі коридори, великі світлі класи, з яких є вихід і на шкільний двір з ігровими зонами для молодших школярів;
- технічне оснащення школи на найвищому рівні;
- велика кількість комп'ютерів, копіювальної техніки, аудіовізуальної техніки;
- своя телестудія, видавничий центр, де створюють шкільну газету;
- велика сучасна бібліотека, яка введена в систему шкільного сайту;
- є ціле крило з актовими залами та кабінетами, відведеними для занять музикою, театром, художньою творчістю;
- у школі декілька спортивних залів, спортивні майданчики, сучасно обладнані для дітей різного віку, міні-стадіон, свій басейн;
- у школі функціонують різні клуби, товариства;
- усюди різноманітні виставки, запрошення, оголошення - проява громадського життя учнів;
- кожний бажаючий проводить наукове дослідження, самостійно обираючи собі тему, але у кожного з них є свій науковий керівник;
- у колі є кімната для відпочинку вчителів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий